• Fraktfritt över 1499:-
  • Säkra betalningar
  • Vi prismatchar!
0 Varukorg

Försäljnings- & Leveransvillkor

Privatkunder & Företag


Gårdshallen.se drivs och ägs av Agricom AB, registrerat hos bolagsverket med organisationsnummer 559225-2018, Kalkbruksvägen 7, 61070 Vagnhärad

Du kan kontakta oss via Chatt eller mail: kundservice@gardshallen.se
Dessa försäljnings- och leveransvillkor gäller för köp av produkter på gardshallen.se för leverans i Sverige.

Försäljning & Leverans

För att genomföra ett köp på gårdshallen.se, måste du fyllt 18 år. Om du inte ännu är 18 år kan du ändå köpa produkter om du har fått tillåtelse av din förälder eller vårdnadshavare och/eller på annat sätt har juridisk rätt att göra köp.
Vid beställning träffas köpavtal först när gardshallen.se/Agricom AB (559225-2018) bekräftat beställningen genom orderbekräftelse. 

 

Betalning

Gardshallen använder endast säkra och enkla betalningsalternativ för dig som privat- & företagskund. Med vår Partner Svea handlar du tryggt hos oss med kort, fakturering eller delbetalning! 

Vi erbjuder även vissa företagskunder direktfakturering från Agricom AB. Vänligen kontakta oss vid intresse.

  • Kreditupplysning görs
  • Anpassad Kredittid
  • Räntekostnader vid utebliven betalning: 10% av orderns värde. 
  • Vid utebliven betalning trots påminnelse går fakturan vidare till inkasso.
  • Fakturor skickas till angiven mailadress

Gårdshallen.se är byggd av Vendre AB & är 100% säker

 

Leverans

Som privatkund kan du välja Schenker ombud vilket innebär att vi skickar ordern till närmsta Schenker utlämningsställe. Liggetiden på försändelser är 14 dagar. Paketet returneras därefter automatiskt till oss på Gårdshallen mot en avgift på värdet av returkostnaden.

Om du som företagskund väljer Schenker företag, kommer du order att levereras till företagsadressen

Om varan finns i lager tar det mellan 2-4 arbetsdagar innan du får ordern levererad. Om varan finns på externt lager är leveranstiden normalt 4-7 arbetsdagar. 

Vid ordrar innehållande intern lagerprodukt och extern, kommer vi att hålla kvar den interna produkten tills den externa anlänt till vårt lager. Detta för att inte du som kund ska betala dubell frakt. 
Gårdshallen.se har rätt att ersätta beställd vara med en likvärdig eller bättre om beställd artikel är slut i lager.

Om ordern inte kan levereras inom avtalad tid kommer du som kund att informeras med anledning till försening samt ny leveranstid. Du som kund har då rätt att häva köpet utan kostnad om leveranstiden varit av väsentelig betydelse. 

 

Fraktvillkor

Vi erbjuder vi fri frakt på alla köp över 1 499kr. Under 1499 tillämpar vi en fraktstege baserat på paketvolym (alla priser ink moms)

  • Upp till 20 KG 69:-
  • Från 31 KG 119
  • Från 51 KG 149:-
  • Från 101 KG: 299:-

Oavsett vikt får du fri frakt vid order över 1499:-


Returer & Reklamation

 

Ångerrätt

 

  • Har du handlat på Gårdshallen.se eller i vår kundmottagning har du 14 dagar ångerrätt från mottagandet av varan.
  • Konsumenten ska efter skickat meddelande senast inom 14 dagar återsända varan/varorna.
  • Återbetalning sker inom 14 dagar från från ångerdatum & sätts in på det konto du utförde köpet med.
  • Vi återbetalar inte varor tills dess att du som kund kan bevisa återsändning eller att vi mottagit varan.
  • Vid retur klistrar du på den medföljande retursedeln och lämnar in paketet hos ett Schenker ombud.
  • Vi kommer att ta ut en avgift på returkostnaden vid återköp. Avgiften dras från återbetalningsbeloppet & beloppet är baserat på fraktstegen ovanför. T.ex. om varan väger 52KG drar vi av 149:- ink moms från återbetalningen
  • Om det saknas en retursedel kontaktar du oss via vår chatt eller kundservice@gardshallen.se.
  • Du som kund kan alltid ångra ditt köp inom 14 dagar & returnera till oss. Om du har nyttjat varan eller orsakat skada kommer vi göra ett värdeminsnkningsavdrag upp till 100% av varans värde.
  • Ångerrätt gäller inte på underkläder & brutna förpackningar inom oljor & smörjmedel
  • Vid returer som resulterar i att värdet på ditt initiella köp/order understiger 1499 ink moms, kommer vi ta ut returavgift baserat på fraktstegen längre upp. Vi drar av avgiften från återbetalningen.
  • Returer packas med skydd för att motverka transportskador. Skador som uppstår vid retur till kommer innebära avdrag på återbetalning upp till 100% av varans värde.
  • Du kan även lämna in returer via vår kundmottagning i Vagnhärad
  • Ångrar du bara delar av din order ska du returnerar du precis som vanligt hos ett Schenker ombud. Har du köpt produkter med paketpris och reutrnerar delar av köpet, gäller inte paketpriset längre. Vi kommer då kreditera dig mellanskillnaden som om du köpte varan för fullpris.  

Returer skickas till

 

Agricom AB
Kalkbruksvägen 7
61071 Vagnhärad
559225-2018

 

Konsumentverkets ångerblankett hittar du här

 

Reklamation

 

  • Som konsument har du rätt att reklamera en vara inom 3 år från köp.
  • Du måste reklamera inom "rimlig tid" efter att du har upptäckt fel på produkten. Vi rekommenderar att du reklamerar snarast möjligt och senast inom två (2) månader efter att felet har upptäckts. Reklamationer ska meddelas till oss via:
    • Chatt - Öppen 08-16 vardagar
    • kundersvice@gardshallen.se - Öppet 08-16 vardagar
    • Kundmottagning Vagnhärad - Öppetider 08-16 vardagar


För att vi ska kunna bedöma din reklamation kommer vi att be dig om följande:

1. Skicka oss en kort beskrivning av hur skadan eller defekten har uppstått. Observera dock att du ska kontakta vår kundtjänst så snart du upptäcker defekten.

 

2. Som dokumentation av defekten ska du skicka med 4-5 bilder tillsammans med beskrivningen. Defekten måste synas tydligt på minst en av bilderna. Dessutom ska du se till att dina bilder visa hela produkten, en bild framifrån och en bakifrån (om det gäller skor ska det finnas bild på sulan).

 

3. Skicka bilderna via mejl till kundersvice@gardshallen.se.

 

4. Notera också vilket beställningsnummer produkten hade – eller skicka med en kopia på beställningsbekräftelse/kvittens

 

5. När vi har fått dina bilder behandlar vi din reklamation snarast möjligt. 

Vid godkänd reklamation skickar vi en förbetald retursedel och ger dig upp till full kompensation av produktens köpvärde eller om avtalat, skickar en ersättnings-/likvärdig produkt. Återbetalning sker inom 14 dagar från från det datum vi mottagit reklamationen & sätts in på det konto du utförde köpet med.

Det krävs givetvis att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppstått på grund av felaktig användning av produkten eller annan företeelse som orsakat skadan.

 

Reklamationer skickas till

Agricom AB
Kalkbruksvägen 7
61071 Vagnhärad
559225-2018

 

Fraktskador

 

Vid eventuella fraktskador rekommenderar vi att du som kund återkopplar till oss inom 2 månader.

  • Vid fraktskador som upptstår från oss till kund kommer vi ge full ersättning av varan i form av återbetalning eller ersättningsprodukt. Detta enligt överenskommelse med kunden.
  • Skador som uppstår vid returer kommer innebära avdrag på återbetalningen upp till 100% av varans värde.

Ditt köp omfattas av konsumentköplagen

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och riktlinjer:

https://www.arn.se/

Allmänna Reklamationsnämnden

Box 174
101 23 Stockholm

ODR: European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR). ttps://ec.europa.eu/odr


Produkter & Priser

Priser

Vi vet att priset är en viktig aspekt för att du som kund ska bli nöjd. Därför erbjuder vi Lägsta pris-garanti.  Detta innebär om du som kund kan påvisa en konkurrent som säljer samma produkt till ett lägre pris, kommer vi att matha priset.

 

Villkor för garantin:

  • Baserat på konkurrentens originalpris och inte kampanjer & rabatter.
  • Fraktkostnad läggs in på produktpriset
  • Konkurrenten säljer och skickar till Sverige.
  • Du måste påvisa att produkten kan skickas omedelbart från konkurrenten.
  • Det ska vara samma modell, storlek, färg, passform, etc.
  • Autkionssiter ingår ej. (T.ex. Ebay.)

Produkter

Produkter ska åtföljas av den bruksanvisning som behövs för användande av produkten


Sortiment:

Vi breddar vårt sortiment varje dag. Och de antal produkter vi erbjuder via vår site är en liten del av antalet vi har till förfågande. Om du som kund saknar något i sortimentet kan du höra av dig till oss för för eventuellt köp.

Kundmottagning i Vagnhärad:
Du som kund är alltid välkommen till vår kundmottagning i Vagnhärad. Här kan du handla, byta, returnera och reklamera varor.
Standard öppetider är vardagar 8-16 med reservaton för eventuella stängnigstider under röda dagar.

Du når personalen i Vagnhärad genom vår chatt  eller kundservice@gardshallen.se